حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

بروزرسانی شده در۱۹ فروردین ۱۴۰۳

آنچه در این مقاله می خوانید...

بیشتر کاربران این سؤال را از ما دارند که چرا افزونه‌های آنها مثل افزونه‌های فرم تماس و غیره که توسط آنها ایمیل ارسال می‌شود به‌خوبی کار نمی‌کند و ایمیل‌ها را با موفقیت به دست کاربران نمی‌رساند. ما هم تصمیم گرفتیم که در یک آموزش جامع به حل مشکل ارسال‌نشدن ایمیل در وردپرس بپردازیم.

در نگاه اول شاید این مسئله زیاد مهم به نظر نرسد؛ اما زمانی که فروشگاه شما روزانه چندین فروش میلیونی را تجربه خواهد کرد این قضیه کمی حساس‌تر می‌شود و باید برای این مشکل راه‌حلی پیدا کرد. چرا که با ارسال‌نشدن هر ایمیل در سفارش‌ها به شما یا مشتریانتان باعث ضررهای میلیونی خواهد شد و این خسارت‌ها قطعاً به کسب‌وکار شما آسیب خواهد زد.

بنابراین، ما در این آموزش ابتدا بررسی خواهیم کرد که چرا بعضی مواقع در وردپرس ایمیل ارسال نمی‌شود و چگونه می‌توان به حل این مشکل پرداخت. پس تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

چرا بعضی مواقع در وردپرس ایمیل ارسال نمی شود؟

چندین عامل ممکن است باعث این مشکل شود. اولین چیزی که باید بررسی کنید، تنظیمات SMTP هستند. درصورتی‌که تنظیمات صحیح نباشند، امکان ارسال ایمیل‌ها وجود ندارد. همچنین، مشکلات مرتبط با سرور هاستینگ نیز می‌تواند باعث عدم ارسال ایمیل شود. برخی از سرویس‌های هاستینگ ممکن است محدودیت‌هایی را برای ارسال ایمیل اعمال کنند که باعث این مشکلات می‌شوند.

برای جلوگیری از ورود ایمیل‌ها به پوشه‌های اسپم، باید اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌های وردپرس در این پوشه‌ها نمی‌افتند. استفاده از پلاگین‌ها و یا استفاده از سرویس‌های معتبری همچون Gmail باعث می‌شود که ایمیل‌ها از طریق سرورهای معتبر و با ریپوتیشن بالا ارسال شوند که احتمال ورود به پوشه‌های اسپم را کاهش می‌دهد. این موارد امکانات امنیتی و قابلیت اطمینان ایمیل‌ها را افزایش می‌دهند و مشکلات ارسال آنها را حل می‌کند.

درصورتی‌که مشکل از سرور هاستینگ شما باشد، پیشنهاد می‌شود با پشتیبانی فنی سرویس‌دهنده هاستینگ تماس بگیرید تا کارشناسان آنها به شما در رفع مشکل کمک کنند و راه‌حل مناسب را ارائه دهند.

بهترین روش حل مشکل ایمیل در وردپرس

آموزش نصب و راه اندازی افزونه WP Mail SMTP

ما در این آموزش قصد داریم به شما یاد دهیم که چطور ایمیل های ارسالی و دریافتی را در بستر Gmail ارسال کنید.این قابلیت باعث می شود تا بار پردازشی بر روی وب میل سرور شما نباشد و تمام ارسالی ها و دریافتی ها از طریق جیمیل دریافت شود.

برای این قابلیت ما از افزونه WP Mail SMTP استفاده می‌کنیم. این افزونه با بیش از ۳ میلیون نصب فعال به ما کمک می‌کند که به‌راحتی بتوانیم دریافتی‌های ایمیل را بر بستر جیمیل انجام دهیم. این افزونه به طور کاملاً رایگان در مخزن وردپرس در دسترس است و دلیل استقبال زیاد از آن امکانات رایگان حرفه‌ای است که در اختیار ما قرار می‌دهد.

این افزونه بهترین پلاگینی است که می‌تواند به ما در حل این مشکل یاری دهد. در ادامه این آموزش به آموزش نصب راه‌اندازی افزونه WP Mail SMTP خواهیم پرداخت.

آموزش نصب و راه اندازی افزونه WP Mail SMTP

وارد  "ایمیل > تنظیمات" شوید.

برای این که بتوانیم از افزونه استفاده کنیم ابتدا نیاز است تا افزونه را دانلود کنیم و سپس افزونه را نصب و فعال‌سازی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای نصب از آموزش نصب افزونه در وردپرس استفاده کنید. در این آموزش سه روش نصب افزونه را به طور کامل و جامع توضیح داده‌ایم.

پس از نصب افزونه در قسمت نوار سمت راست پیشخوان وردپرس می توانید از قسمت “ایمیل > تنظیمات” به بخش تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید.

تنظیمات افزونه

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

ایمیل ارسال کننده :‌ در این قسمت باید مشخص کنید که وردپرس برای ارسال ایمیل ها از چه ایمیلی استفاده کند.اگر ایمیل تجاری دارید می توانید از آن استفاده کنید که در آموزش ساخت ایمیل تجاری به طور مفصل نحوه ساخت آن را توضیح دادیم.

اما پیشنهاد می شود برای مطمئن شدن از ارسال آنها به اینباکس همان Gmail خود را وارد کنید.

نام ارسال کننده : در اینجا باید مشخص کنید که ایمیل های شما با چه نامی ارسال شوند.مثلا ما قصد داریم ایمیل های خود را با نام لامرد وب ارسال کنیم.

مسیر بازگشت : نیاز به فعالسازی این گزینه نیست ولی اگر قصد دارید که مسیر بازگشت ایمیل ها را در صورتی که ایمیلی ارسال نشد مشخص کنید می توانید این گزینه را فعال کنید.

ارسال کننده ایمیل : پیشنهاد می شود این گزینه را روی “SMTPهای دیگر” قرار دهید.

تنظیمات SMTP

میزبان SMTP (Host) : برای اتصال به وب سرور جیمیل باید مقدار این گزینه را برار با SMTP.Gmail.com قرار دهیم.

رمزنگاری :‌ در این قسمت باید روش رمزنگاری که سرور ایمیل شما از آن استفاده می کند را مشخص کنید.پیشنهاد می شود روی گزینه هیچ یک تنظیم کنید.

پورت SMTP : باید پورت سرور ایمیل خود را وارد کنید به عنوان مثال اگر از جیمیل استفاده می کنید باید مقدار ۴۶۵ را تنظیم کنید.

TLS خودکار :‌ این گزینه را روی فعال قرار دهید.

احراز هویت : این گزینه را روی فعال قرار دهید.

نام کاربری SMTP : در این قسمت باید آدرس ایمیلی که از آن برای ارسال ایمیل هایتان قرار است استفاده کنید را وارد کنید.

رمز عبور SMTP : در این قسمت باید رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید.

امیدارم که این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.درصورتی که نیاز به راهنمایی داشتید می توانید مشکلات خودتان را در قسمت نظرات درج کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود?.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =