بازاریابی و فروش به زبان ساده

بازاریابی و فروش به زبان ساده

بروزرسانی شده در۸ اسفند ۱۴۰۲

آنچه در این مقاله می خوانید...

در عصر دیجیتال امروزی برای بیشتر دیده شدن باید از روش های بازاریابی و فروش دیجیتال استفاده کنید. بازاریابی و فروش، از طریق روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ارائه محصولات از طریق وب سایت است. با وجود هزینه هایی که برای داشتن یک وب سایت حرفه ای پیش روی شماست، اما یکی از بهترین روش هایی است که می توانید برای بیشتر دیده شدن روی آن سرمایه گذاری کنید. در این میان می توانید از خدمات طراحی سایت اقساطی استفاده کنید. به این روش هم به سوی هدفتان گام برداشته اید و هم هزینه های طراحی سایت برای شما سنگین نخواهد بود. با این مقاله همراه ما باشید تا تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی و فروش را با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.

بازاریابی و فروش

اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید و میخواهید فروشتان را بالا ببرید قطعا متوجه تغییر رفتار مشتریان شده اید. درست است که خرید حضوری لذت خاصی دارد اما در عصر حاضر، الگوهای خرید مشتریان تغییر کرده است. بسیاری افراد درگیر مشغله و کارهای روز مره هستند و ترجیح می دهند کالاهای مورد نیاز خود را با چند کلیک ساده از طریق گوشی هوشمند و یا سیستم خریداری کنند. به این وسیله در زمان و هزینه صرف جویی می کنند و وقتشان را صرف امور مهم تری می کنند.
در این میان وظیفه شما به عنوان یک فروشنده شناخت محیط، جامعه هدف، اصول و روش های فروش نوین و همچنین حرکت به سمت تغییرات است. بنابراین برای فروشندگان و تاجرین به روز، داشتن وب سایت برای معرفی و امکان سفارش آنلاین نوعی اعتبار محسوب می شود.

بازاریابی و فروش

مزایای داشتن وب سایت برای بازاریابی و فروش

پشنهاد مطالعه : بهترین استراتژی افزایش فروش

۱- دسترسی آسان

یکی از مزایای داشتن وب سایت این است که مشتریان شما در هر زمان و مکانی می توانند به آخرین محصولات شما دسترسی داشته باشند. حتی در هر مکانی که باشند محصولات را مرور می کنند و با توجه به شناخت، هزینه، کیفیت، اعتبارات و مجورات و . . . اقدام به خرید محصولات شما می کنند. به نوعی داشتن وب سایت زمان و مکان را در هم می شکند و کسب و کار شما حتی زمانی که خواب هستید فعال است.

۲- کاتالوگ آنلاین

امروزه داشتن وبسایت نوعی کاتالوگ آنلاین است. درواقع کلیه محصولات، تعرفه ها و حتی تحفیف های خود را از طریق وب سایت خود اعلام می نمایید و به مشتریانتان اطلاع رسانی می کنید.

۳- اعتبارات و مجوزات

امروزه برای داشتن وبسایت و دریافت درگاه بانکی، اعتبارات و مجوزات خاص خود را باید دریافت کنید. این اعتبارات باعث جلب اعتماد مشتریان شما می شود. از جمله این اعتبارات می توان به نماد اعتماد الکترونیکی، پروانه کسب و پردانه کسب الکترونیکی اشاره نمود.

۴- ثبت نظرات و تجربیات مشتریان قبلی

در سایت ها در بخش نظرات هر محصول مشتریان شما قادر خواهند بود نظر خود را اعلام نمایند.ثبت نظرات از دو جهت حائز اهمیت است. اول این ثبت نظرات قبلی به مشتریان جدید شما کمک بسیاری در خرید و استفاده از خدماتتان می شود. دوم اینکه اگر در محصولات یا خدمات مشکلی باشد منعکس می شود و شما را به سمت ارتقاء کیفیت و رفع مشکلات رهنمون می سازد.

۵- ثبت آدرس و اطلاعات تماس

امروز در همه وب سایت ها چه شرکتی و چه فروشگاهی، در بخش درباره ما، رزومه، آدرس و اطلاعات تماس درج می شود. این اطلاعات برای اعتماد سازی و پاسخ گویی به سولات مشتریان و به نوعی پشتیبانی محصولات و خدمات ارائه شده مورد استفاده قرار می گیرد و مشتری شما را از خرید مطمئن می سازد.
شما با ثبت آدرس و مشخصات کسب کار خود روی نقشه در صورتی که فروش حضوری داشته باشید مشتریان خود را در مسیر یابی و رسیدن به مقصد کسب و کار خود راهنمایی می کنید.
علاوه بر این اگر در موتور جستجوی گوگل سرچ کسی کار و موقعیت جغرافیایی شما جستجو شود یکی از گزینه هایی که به فرد نشان می دهد کسب و کار شما خواهد بود. این موضوع شما را در جهت جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر قرار می دهد.

۶- پشتیبانی آنلاین

امروزه دنیای دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است. کمتر کسی پیدا می شود که تلفن هوشمند نداشته باشد. در وب سایت ها بخش ویژه ای برای پشتیبانی آنلاین و لحظه ای محصولات تعبیه می شود که مشتری در لحظه مشاهده محصول می تواند روی آن کلیک نموده و با شما ارتباط بگیرد. در مورد محصول مورد نظر سوالات خود را بپرسد و پس از برطرف شدن ابهامات خود خریدش را نهایی کند. این منوط به پشتیبانی قوی و پرسرعت در سایت شماست که بتوانید به خوبی مشتری خود را ساپرت نمایید. اعتمادش را جلب نموده و تا نهایی شدن سفارش و خرید او را همراهی کنید.

۷- اطلاع رسانی پیامکی آخرین اخبار و محصولات

وب سایت ها قابلیت اطلاع رسانی و پشتیبانی پیامکی مشتریان را دارند. با راه اندازی پل پیامکی وب سایت خود می توانید با رضایت و درخواست مشتریان آخرین محصولات و خدمات خود را به محض ثبت به مشتریانتان اطلاع رسانی نمایید. حتی در زمان خرید نیز اطلاع رسانی انجام خرید هم برای مشتری و هم برای مدیر کسب کار به صورت همزمان ارسال می شود. ممکن است موجودی برخی کالاهای شما رو به اتمام باشد . مشتری شما می تواند درخواست کند که کالا هر زمان موجود شد از طریق پیامک به او اطلاع رسانی شود.
حتی می توانید برای خرید های معلق خود و یا هدیه به مشتریانتان تخفیف خاصی ارائه دهید که آن را از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می کنید.
این اطلاع رسانی از طریق پیامک یکی از روش های بازاریابی و فروش است که sms ماکتینگ نامیده می شود. علاوه بر ارسال پیامک های تبلیغاتی این روش ها نیز با فعال سازی روی سایت به افزایش فروش شما کمک می نماید.

۸- استفاده از دیجیتال مارکتینگ

پس از داشتن یک وب سایت که پایه و اساس دیده شدن در فضای مجازی و اطلاع رسانی است می توانید تبلیغات را شروع کنید. دیجیتال مارکتینگ به روش های مختلفی انجام می شود که عبارتند از :
• بازاریابی موتور های جستجو
• تبلیغات کلیکی
• تبلیعات بنری
• رپورتاژ آگهی
• بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
• بازاریابی محتوا
• ایمیل مارکتینگ(Email Marketing)
• همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
• بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)
• بازاریابی از طریق موبایل (Mobile Marketing)

پشنهاد مطالعه : بهترین روش های بازاریابی

با استفاده از هر کدام از این روش ها می توانید در جهت بیشتر دیده شدن گام بردارید. در کنار سایر روش های حضوری به برندسازی و افزایش فروش غیر حضوری نیز کمک نمایید.

یکی از مهم ترین نکاتی که پس از طراحی سایت باید مد نظر قرار دهید سئو SEO سایت است.

SEO چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. به مجموعه ای از اقدامات و کارهایی که باعث می شود یک سایت در زمان جستجوی گوگل بالاتر از سایر رقبا دیده شود سئو می گویند.
سئو در همان دسته بازاریابی محتوا است. امروزه با تغییر و به روز رسانی الگوریتم های گوگل قرار گرفتن در ردیف های اول نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. استفاده از تکنیک های محتوایی بسیار حائز اهمیت است،بنا براین شما برای سفارش سئو سایت می توانید با ما ارتباط بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

شاید در گذشته با کپی برداری محتوا از سایر سایت ها می توانستید رتبه خوبی به دست بیاورید اما امروزه امتیاز منفی برای سایت شما لحاظ می شود.

با مزایای داشتن وب سایت و چگونگی تاثیر آن بر روی بازاریابی و افزایش فروش کسب و کار خود آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایر مقالات در زمینه بازاریابی و فروش همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ لامرد وب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =